Olympisch teken aan de wand? – Apocalyptische elementen















 
Heeft u het ook gezien, de opening van de Olympische Spelen? Het grote spektakel in Londen dat een historisch overzicht gaf? Het eenvoudige landelijke begin, de industriële revolutie, waarbij de fabrieksschoorstenen als paddenstoelen uit de grond omhoog schoten, de heren met hun zwarte hoge hoeden, de zogenaamde kachelpijpen, die een spiegelbeeld waren van de overal verschijnende zwarte pijpen op door stoom voortgedreven locomotieven en boten?

En vervolgens de moderne tijd, waarbij een totale chaos scheen los te breken. Eindeloos veel jonge mensen, die draaikolken maakten onder de hypnotische en keiharde beatmuziek. Plotseling veranderde een van die menselijke draaikolken in het 'ban-de-bom' teken, de cirkel met die vreemde kraaienpoot erin. Deze kraaienpoot of heksenvoet is een oeroud Germaans runeteken, dat de dood voorstelt, en dat Hitler liet aanbrengen op de grafzerken van gesneuvelde SS'ers. In Nero's tijd was het bekend als Nero’s kruis, waaronder de christen- en jodenvervolgingen plaatsvonden. 

Apocalyptische elementen
Terwijl ik daar gefascineerd naar keek, begonnen zich tussen de mensen zwarte, gedrochtelijke en demonachtige wezens te mengen. Dit gebeurde onder toezicht van een torenhoge afzichtelijke hoofddemon, alsof Apollyon, de Verderver uit Openbaring 9:11, zelf was gekomen om zijn sprinkhanenleger te overzien. Maar toen werden die spookbeelden verjaagd door uit de hemel neerzwevende, zwartgeklede zwermen Mary Poppins-vrouwen, maar ze misten iets. In plaats van de vriendelijke uitstraling van Julie Andrews hadden ze iets van vleermuizen. Waren het vampiervleermuizen? Werd de duivel met Beëlzebub verdreven? 

Toen echter gebeurde het! De hemel werd verlicht. Een religieus gezang klonk, te berde gebracht door een Afrikaanse vrouw met een warme stem. Ik herinnerde me het lied. Het werd - naar ik meen - door de band aan boord van de Titanic gespeeld, op het moment dat honderden mensen in het ijskoude water verdronken. Daar, in de lichtende hemel kwamen vijf kringen aangezweefd, die een koperachtige glans verspreidden. Ze voegden zich aan de hemel aaneen tot het Olympisch symbool. Plechtig namen de heren hun zwarte hoge hoeden af. De honderden spelers staarden met een religieuze aanbidding naar boven. Men voelde: hier wordt een god vereerd!
Was wat we zagen profetisch? Je zag daar alle volken ter wereld, vertegenwoordigd door hun sporthelden, de heer van deze wereld aanbidden. Was het toeval dat het lied, dat de ondergang van de onvergankelijke Titanic begeleidde, vlak voor de Eerste Wereldoorlog, hier gezongen werd? 

Het beste komt nog
Ik moet u eerlijk zeggen dat de rillingen me over de rug liepen. Opnieuw moest ik denken aan de Openbaring, waar op een bepaald moment een grote engel de mensheid aankondigt: 'Er zal geen uitstel meer zijn'. Dat is de'point of no return'. Staat dat punt vlak voor ons? Moeten we het ergste vrezen?
Toen moest ik denken aan mijn dierbare patiënte en vriendin Corrie ten Boom die tegen me zei: 'Als ik alles zie wat er aan het gebeuren is, slaat de angst me wel eens om het hart. Maar dan kijk ik gauw aan het eind van Openbaring, net zoals ik halverwege een spannend boek doe: het loopt goed af. Het beste komt nog!'


Bron: Habakuk.nu 

Posted: Eindtijdnieuws.blogspot.comen méér onthullende artikelen Facebook.com/Eindtijdnieuws

Tidak ada komentar:

Posting Komentar